Pages


 

Sunday, April 6, 2008

Jalan - Halal Dan Haram ( Masa Kini )

0 comments

Bismillah,

Assalamualaikum wth,

Jarang sekali kita membicarakan tentang "Jalan - Halal & Haram ", pertamanya saya ingin memanjatkan kesyukuran kepada Allah kerana di kesempatan dan kelapangan untuk memulakan blog yang tidak sepertinya ini. Mudah mudahan tangan dan jari yang bersedia berkhidmat ini akan mendapat keberkatan dari Allah swt.

Jalan -Halal & Haram itulah tajuk pertama tulisan saya di blog ini. Saya kira tajuk ini amat penting untuk di huraikan memandangkan kekalutan keadaan masa kini.

Apa yang ingin di nyatakan ialah betapa Jalan untuk melakukan perkara yang halal sukar dan payah berbanding jalan untuk melakukan perkara yang haram. Kalau dahulu jarang dan amat sukar untuk kita bertemu dengan anak-anak remaja berpegangan tangan tetapi sekarang seoalah-olah satu kemestian buat mereka, begitu juga bersekedudukan tanpa nikah juga dilihat semakin sudah menjadi kebiasaan dan tampak macam begitu mudah untuk dilakukan.

Tetapi perkara-perkara yang halal seperti aktiviti-aktiviti ceramah agama pulak nampak begitu sukar untuk diadakan. Dimanakah punca kepincangan perkara ini ?

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards