Pages


 

Wednesday, April 23, 2008

Bangunan Yang Condong Itu..

0 comments

Bukan mudah hendak membetulkan bangunan yang sudah condong. Apatah lagi dalam keadaan kemampuan yang terbatas dimana tanpa alatan yang canggih dan sokongan yang teguh. Cukup mudah untuk melihat dan berkata-kata , mengkritik dan memberi komen. Hakikat dan tangungjawab yang dipikul oleh adalah cukup perit.

Dalam keadaan dimana kita dilihat,diperhatikan dan diteliti tentang apa yang kita lakukan dan laksanakan kadangkala menghilangkan keyakinan untuk terus bertahan dengan apa yang ada. Walaupun apa pun kita tetap dipertanggungjawabkan terhadap apa yang telah berlaku,sedang dan akan berlaku hasil dari apa yang kita lakukan.

Dalam keterbatasan waktu, ketidakcukupan serta kemampuan dan tenaga yang kecil, membetulkan bangunan yang condong cukup sukar, seperti meredah belukar yang berduri.

Hakikatnya lagi, ada harapan dan pengharapan agar bangunan yang condong diperbetulkan. Agar boleh dihuni dan didiami ,meskipun sunyi dan digeruni.

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards