Pages

 

Thursday, April 9, 2009

Budak melayu semakin ramai rosak ...

0 comments


Sedihnya melihat keadaaan yang berlaku sekarang ni. Kalau dulu kita jarang melihat dan mendengar cerita-cerita begini, gambar-gambar begini. Sekarang sudah bertong-tong. Sampai tak tahu nak letak mana dah air muka bangsa melayu kita ni. Lihat sahaja gambar dan video tersebut yang baru saya perolehi hari ini.

Ada yang mengatakan ini isu lama, lebih teruk dari ini pun ada. Saya tahu itu dan saya juga ada mendengarnya. Tetapi apa yang di sedihkan disini perkara maksiat ini sudah menjadi satu kebiasaan pada hari ini. Kalau di biarkan lama-lama kita akan terbiasa. Kalau dahulu jarang kita lihat "couple", jarang kita lihat gadis dan remaja bercinta berpegang tangan, dan kalau 'berpegang tangan itu berlaku seolah-olah macam satu kesalahan besar dan masyarakat memandang tersangat la buruk. Tapi tidak pada masa sekarang, bagi remaja perkara memengang tangan kekasih adalah biasa, malah bagi mereka kalau memegang lebih dari itu barulah ada thrilll barulah namanya "copule", barulah namanya '"cinta".

Kalau dahulu orang memandang "gadis kilang" sebagai gadis yang rosak akhlaknya. tapi sekarang yang rosak akhlaknya bukan setakat yang dewasa yang kecil,yang masih bersekolah pun sudah banyak yang rosak.

Cabaran yang bakal di hadapi oleh kita sebagai pemimpin masa hadapan begitu besar. Perkara seperti ini jika tidak ditangani segera bakal menghancurkan kemulian dan kesucian remaja,belia dan anak-anak kita.

Kita bimbang kejahatan dan kemungkaran akan menjadi satu yang dilihat "Biasa". Apabila trend seperti ini atau konsep seperti ini sudah terjadi maka akan hancurlah sesuatu tamadun yang baik ,akan hancurlah bangsa yang dipandang mulia.

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards