Pages


 

Sunday, March 25, 2007

Dunia Belum Hancur

0 comments
Hari ini 25hb Mac Tahun 2005, aku disiini , dirumah ini, dipuchong sebuah tempat yang dahulunya asing buatku. Aku kembali menulis sesuatu tentang diriku.

Mencari kelemahan dan keseilapan lalu membetulkannya memperbaikinya. Untukk hidup bahagia dan berjaya berjaya dalam hakikat yang sebenarnya.

Aku bermula dari sini. Bermula dari hidup sebagai seorang yang mempunyai banyak hutang, keperluan pembayaran yang tinggi, tetapi mempunyai kemampuan bayaran balik yang rendah. Kegagalan dalam hubungan persahabatan dan perniagaan.

Aku kembali untuk membina semula empayar cita-cita yang diimpikan. Dengan satu semangat baru, kekuatan baru,sokongan baru dari ilmu yang baru. Benarlah, kata org bijak pandai, carilah ilmu, ilmu akan memandu kita dari kegelapan ke arah yang terang dan gemilang.

Aku mengakui hakikat kelemahan diri, mempunyai idea yang bernas tetapi tidak istiqamah dalam melakukannya. Tewas dengan kepercayaan negtif manusia lain ditengah perjalanan. Yang akhirnya idea dan impian yang begitu bagus berakhir menjadi sampah yang tidak terurus.

Azam dan kemahuan yang tinggi kembali menguasai diri. Mencari kekayaan untuk dikongsikan dengan orang lain.

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards