Pages


 

Tuesday, May 13, 2008

Orang Hitam....apa pekerjaan mereka sebenarnya !!!???

0 comments


Ada yang menggelar mereka ini "Awang Itam" , mungkin kerana keseluruhan diri mereka ini hitam kecuali gigi mereka. Dalam satu operasi "Putih" yang saya sertai 2 minggu yang lepas bersama pasukan Polis dan Rela di kawasan tempat tinggal aku , lebih dari 100 buah rumah kami buat pemeriksaan dan kami dapati kumpulan mereka ini mempunyai dokumen perjalanan yang sah.
Operasi tersebut dijalankan atas aduan awam terhadap golongan mereka ini yang semakin ramai berkumpul di kawasan perumahan tersebut. Dan ada yang berkumpul hanya sekadar bersembang dan tidak kurang juga yang mengambil kesempatan mengusik gadis-gadis yang lalu lalang berhampiran mereka.
Pada masa yang berlainan ada dikalangan penduduk yang terserempak golongan mereka ini bersama gadis tempatan berdua-duaan di taman perumahan mereka dan ada juga yang kelihatan keluar menaiki bas bersama-sama yang tidak diketahui tujuannya kemana.
Malah ada juga mereka ini yang tidak segan silu berpelukan dan bermesraan di hadapan umum. Perlakuan tersebut mengundang kemarahan apatah lagi di lakukan bersama pasangan mereka yang terdiri dari gadis melayu dan ada yang bertudung.
Kenapa dan mengapa hingga ketahap ini moral orang kita? Begitu murah sungguh nilai dan maruah anak bangsa kita dan malah yang menyedihkan lagi mereka (gadis) ini kebanyakan beragama islam.
Kalau di perhatikan golongan mereka ini berkereta mewah (mungkin di sewa) , tetapi perkerjaan mereka dikuwatiri kesahihan dan kehalalanannya. Mereka tidak seperti pelancong asing yang lain. Ada rakan saya yang menceritakan bagaimana golongan mereka ini begitu extrimis dan aktif dalam ruangan sembang internet malah gemar menggunakan perkhidmatan laman web seperti TaGing, MySpace, Friendster untuk berkenalan dan menjalinkan hubungan dengan anak gadis tempatan.
Apa yang menjadi persoalannya sekarang kelihatan mereka ini seperti mempunyai agenda tersembunyi atau dalam ertikata lain mempunyai niat jahat tertentu. Mereka yang kebanyakan memasuki negara ini menggunakan Pas Pelancong dan Pas Pelajar dilihat bukan untuk melancong tetapi melakukan tipu daya seperti yang banyak dilaporkan akhbar. Apa yang menghairankan kita bagaimana mungkin gadis tempatan kita mudah terpedaya dengan mereka ini.
Pada sesi topik akan datang saya akan menunjukan bukti dalam bentuk video tetang aksi mereka ini bersama gadis tempatan yang seringkali dilihat dihadapan kawasan perumahan saya.



0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards