Pages


 

Monday, May 12, 2008

Dulu di katakan gila, sekarang di puja..

0 comments

Kisah ini berlaku 5 tahun yang lepas di mana beliau dikatakan "gila" bila beliau mengambil keputusan untuk mengerjakan kawasan seluas lebih 10 ekar ini untuk dijadikan kawasan pertanian. Untuk makluman kawasan tersebut adalah kawasan paya yang terletak di tepi sungai yang seringkali banjir. Tiada tanaman yang yang boleh ditanam, kawasan tersebut yang seringkali ditenggelami banjir membuatkan tiada sesiapa yang berani dan berminat mengusahakannya.

Berkat ketekunan dan ketabahan beliau kini kawasan tersebut menjadi kawasan pertanian dan tanaman kelapa sawit yang sangat berpotensi. Malah kesan dari tindakan beliau yang dahulunya di anggap "gila" yang membuka dan meneroka kawasan tersebut kini kawasan sekitarnya juga menjadi rebutan penduduk untuk di usahakan.

Dan yang dikatakan orang gila itu ialah "aku" sendiri, aku dikatakan gila..biarla orang kata aku gila tapi aku tak nyusahkan orang..












Sesuatu idea yang bernas dan berjaya itu kadang-kadang memang dianggap "Gila"













0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards