Pages


 

Thursday, June 26, 2008

Seharian di kampungku

0 comments
Dah lama aku tidak pulang ke kampung halaman, semalam (24/5/2008) balik jengok umah yang di beli tapi tak di duduki, sambil menlihat susana kampung yang sudah lama kutinggalkan,Nama kampung aku ini ialah Kg Kubu Gajah, Semanggol, Perak...hari ini malas nak tulis apa-apa just letak gambar aja:


Rumahku yang sudah lama aku tinggalkan...sejak dari beli dahulu tahun 2007. Tapi masih terjaga rapi , meskipun sekali sekala ku pulang. Rumah aku neh di beli dengan harga Rm126,000, murahkan !!?? Semi D tuh, yer la kat kawasan kampung. Kalau kat KL mau mahal gile regenyer, rumah ini didirikan di kawasan tanah sawah padi dan kemudian tanah tersebut di convert menjadi tanah perumahan. Kalau tak silap aku ada lebih kurang 4 rumah bungalow ,8 buah rumah Semi D dan lebih 40 rumah teres di bina di kawasan perumahan aku neh.


Nama jalan nak masuk rumah ku

Tepi umah yang masih dalam proses pembersihan

Ruang tamu umah yang baru ada TV kecik n Frame Gambar Batik sumbangan kakak aku sendiri.
Ruang Dapur yang baru ada seketul dua peralatan dapur.
Bilik tidur aku yang sudah lama tak kutiduri

Sudut halaman rumah yang masih belum ada apa2 lanskap menarik.


Halaman belakang rumah, sempat tanam pokok pisang jek

Pokok ciku yang aku tanam setahun yang lalu, ritu dah ada buah yang masak, tapi tak sempat makan dah jatuh bawah

Ni pokok Gajus @ Janggus, aku tanam jugak pokok neh , buah nyer kalau buat masak pajeri hurmmm sedap giler
Pokok Mangga pun aku tanam jugak
View menarik yang boleh dilihat dari rumah aku iaitu kawasan tanaman padi yang luas dan menghijau


Kawasan Peranginan Bukit Merah Lake Town Resort yang berhampiran dengan rumah dan kampung aku.

Ni gambar kawasan tanah perkuburan , tempat di mana Pusara Arwah Ibuku disemadikan, aku mengambil kesempatan mengunjungi pusaranya disetiap kali kepulanganku.

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards