Pages


 

Tuesday, July 22, 2008

Senarai Pasar Tani ( FAMA Malaysia )

4 comments
Senarai Lokasi Pasar Tani Di Malaysia

Click Sini Yer


4 comments:

Anonymous said...

tuntut..menuntut..penuntut.tuntutan

isu 'dunia sempit' aka dunia tanpa sempadan menjadi topik perbualan dikalangan orang ramai daripada makcik cleaner hinggalah ke pak menteri.

maksudnya pengaruhnya dah pun melata bak cendawan lepas hujan.kita mungkin sedar akan hal ini atau saja-saja buat tak sedar sebab kita rasa ia tak mengganggu kita pun..

alasan itu adalah SALAH! SALAH sama sekali..kita sedar atau tak..IA dah pun masuk dan sedang menguasai kita.

persoalannya disini, adakah cukup kekuatan kita untuk mengharungi era globalisasi ini?adakah kita hanya mampu melihat ketewasan kita dek orang luar yang diumpamakan semacam jerung dan naga?

atau kita masih lagi menadah sahaja tanpa berbuat apa-apa..percayalah bila era tersebut sampai ke kemuncaknya, kita ini takkan mampu menanggung beban tersebut.

apakah persiapan kita dalam meredah era ini?era yang semacam tsunami ekonomi ini?

yang kita perlu bina ialah KEKUATAN ilmu pengetahuan,ekonomi,sosial dan daya saing di peringkat global..

orang-orang kita tidak boleh menjadikan ini alasan...sekarang bukan masanya..sekarang bukan masa kita bermalas-malas..bukan masa kita merengek-rengek..bukan masa nak berangan..

sekarang masa untuk bertindak dan memajukan diri..tuntutlah segala ilmu untuk persiapan bagi menghadapi era ini...persiapkan diri dari segala kemungkinan..berhijrah dari yang lama kepada yang baru..dari yang hitam kepada yang putih..

kita bukan dilahirkan untuk menjadi orang BIASA! kita dilahirkan untuk menjadi manusia hebat di muka bumi ini...

fikir-fikirkan

' to go fast you can walk alone, to go far,we have to walk together'

cempiang

Seng Wani said...

hoh, cempiang, menarik dan mencabar minda komen hang..tq tq

Anonymous said...

salam kengkawan...sy org baru..sy nak tanya cne cara nye nak masuk ke pasar tani?sy jual bju muslimah n mcm2 lg jenis baju..bley sesape tlg sy?email kt sy mkhidhirafifi@yahoo.com atau mkhidhirafifi86@gmail.com...pertolongn anda amat dihargai..

Seng Wani said...

Untuk jual baju di pasar tani agak sedikit sukar dan bergantung kepada sesuatu pasar tani tersebut punyai tapak (Bazarena/Pasarina) atau tidak, jika ada sebagai contoh di Pasar Tani Putrajaya, tuan boleh memohon menggunakan borang pasar tani yang boleh di dapati di dalam web fama atau terus ke pejabat fama berhampiran.

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Memberi Komen. Saya amat menghargainya.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Please note, Some writing and writer in this blog is the result of individual thought.The writers are free to write and give an opinion on an issue raised in accordance with the title of this blog (Seng Wani) which means "The Brave".Thank You and Best Regards